Πλάτων Μαλικούρτης
Franchising με μέτριες αποδόσεις για όλους ή επιτυχημένο franchising για λίγους; Αυτό το δίλλημα είχε απασχολήσει τον Σύνδεσμο Franchising Ελλάδος, μετά από πρωτοβουλία και σχετική εισήγηση του Προέδρου, κου Ιωάννη Ηλιάδη, πριν από περίπου 2 χρόνια. Σήμερα, το ζήτημα αυτό απασχολεί πολλές επιχειρήσεις, καθώς αρκετοί υφιστάμενοι δικαιοπάροχοι εγκαταλείπουν έστω και προσωρινά τις αναπτυξιακές τους προσπάθειες, αλλά από την άλλη πολλές επιχειρήσεις που διατηρούσαν ως τώρα ιδιόκτητα δίκτυα διερευνούν το franchising ως μια πολύ καλή διέξοδο από την πίεση της αγοράς.
Η σημερινή οικονομική κρίση αφορά σε μια σκληρή πραγματικότητα, καθώς απειλείται η ίδια η ύπαρξη αρκετών αλυσίδων και καταστημάτων, με μοναδικό θετικό αποτέλεσμα τη πιθανότητα να έχετε ολοένα και λιγότερους ανταγωνιστές, αν μπορέσετε να αντέξετε και εσείς οι ίδιοι στην πίεση της σημερινής κατάστασης. Το βασικό ερώτημα αφορά στο ποιοι και πως θα τα καταφέρουν να διαπρέψουν.
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ
Οι επιχειρήσεις που έχουν αντιληφθεί την πραγματική διάσταση της σημερινής κατάστασης, που δεν έχουν αβάσιμες ελπίδες, υπερβολική αισιοδοξία, που δεν παρασύρθηκαν από την επίθεση των ΜΜΕ, που δεν σταμάτησαν την διαφημιστική προβολή τους, που συνεχίζουν συνετά την αναπτυξιακή πορεία τους, ανακαλύπτοντας και προσφέροντας νέους τρόπους κάλυψης των προσδοκιών των καταναλωτών, όλες αυτές, δεν μιλούν για κρίση, αλλά για νέες ευκαιρίες και συνεχίζουν να υπάρχουν.
Ας μη ξεχνάμε ότι η παγκόσμια οικονομία δεν είναι σε τόσο άσχημη κατάσταση, όσο αποκαλύπτουν τα ΜΜΕ.
Σαφέστατα διανύουμε μια περίοδο ύφεσης και καθώς είναι γνωστό ότι η οικονομία κάνει κύκλους, περιμένουμε την περίοδο της ανόδου, όπου όσες επιχειρήσεις έχουν αντέξει θα βγουν κερδισμένες και εξαιρετικά δυνατές. Από την άλλη, όσες κατόρθωσαν να δημιουργήσουν όνομα, υποδομές και συστήματα τα προηγούμενα χρόνια διαθέτουν σήμερα την ικανότητα να αντέξουν και γιατί όχι να μεγαλώσουν ακόμη περισσότερο.
ΔΙΑΚΟΨΤΕ ΑΜΕΣΑ ΚΑΘΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΑΣ
Γνωστοποιείστε σε όλους ότι δεν υπάρχετε και βγείτε από τη μνήμη καταναλωτών, δικαιοδόχων και αγοράς. ΟΧΙ βέβαια! Σήμερα που τα διαφημιστικά κονδύλια έχουν μειωθεί, όποιος συνεχίζει να προβάλλεται αφενός φανερώνει τη δική του ύπαρξη και αφετέρου φαίνεται περισσότερο και προωθεί ένα υγιές μήνυμα για την επιχείρησή του.
Σήμερα είναι η πλέον κατάλληλη περίοδος να αναλάβετε δράση και να δείξετε τη δυναμική σας, όταν οι ανταγωνιστές σας δεν αντέχουν να σας ακολουθήσουν. Διανύετε το τελευταίο γύρο ενός πρωταθλήματος πάλης, όπου πιέζετε τον αντίπαλό σας μέχρι το Knockout!
ΔΩΣΤΕ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ
Πάντα πείθαμε τον καταναλωτή ή τον δικαιοδόχο να μας προτιμήσει και πάντα ψάχναμε για το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και με την βοήθεια των διαφημιστικών προβάλλαμε το νέο «εγώ» των πελατών μας. Σήμερα, όμως, δεν πείθουμε εύκολα, καθώς όλοι είναι επιφυλακτικοί και φοβισμένοι. Έχει σημάνει πλέον ο καιρός να σκεφτείτε πιο έξυπνα από ποτέ και να βρείτε τον τρόπο που θα καθιερώσει την όποια «προσφορά» σας μοναδική και αυτό θα γίνει μόνο όταν μπορέσετε να προσφέρετε «ουσία».
Οι δικαιοδόχοι έχουν κουραστεί να ακούν για entry fees, για τεχνογνωσία, για υποστήριξη, για όνομα, για διαδικασίες, για απόσβεση. Αυτό που τους νοιάζει είναι η αξιόπιστη λύση, αν θα πουλάνε, αν θα βγάζουν χρήματα, αν τους λέτε αλήθεια, αν μπορούν να σας έχουν εμπιστοσύνη, αν είστε εντάξει εν γένει! Αυτό που αναζητούν είναι αξιόπιστοι συνεργάτες!
ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ
Το να περιμένετε να δείτε που θα μας πάει η κρίση, να μη λαμβάνετε αποφάσεις και να ζείτε σε μια φάση αδράνειας, δεν οδηγεί πουθενά αλλού παρά στο άδοξο τέλος των μέχρι σήμερα προσπαθειών σας. Είναι καιρός να αναλάβετε δράση. Μπορεί ως τώρα να τα είχατε οργανώσει έτσι ώστε να μη μιλάτε με δικαιοδόχους, με προμηθευτές, ούτε καν με προσωπικό χαμηλών βαθμίδων. Σήμερα είναι η ώρα να ψάξετε για νέους πελάτες, να συζητάτε με δικαιοδόχους, να σηκώσετε τα μανίκια, να γίνετε πιο δημιουργικοί, να θυμηθείτε τα παλιά καλά χρόνια, που με πάθος και πλήρη δέσμευση χτίζατε και οραματιζόσασταν. Σήμερα, που οι ανταγωνιστές σας αιμορραγούν, εσείς ανοίξτε το βήμα σας και αναδείξτε τις ικανότητές σας!
ΓΙΝΕΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ
Δεν πάμε καλά λόγω της κρίσης! Όχι βέβαια. Τα προβλήματά σας υπήρχαν, απλά τώρα βγήκαν στο προσκήνιο. Αν όλα ήταν μια χαρά θα είχατε αύξηση, μικρή βέβαια, αλλά αύξηση ή τουλάχιστον πολύ μικρή μείωση. Δεν έχουν σταματήσει οι πωλήσεις, δεν έχει σταματήσει ο κόσμος να τρώει, να ντύνεται να βγαίνει έξω και να διασκεδάζει. Ούτε οι υποψήφιοι δικαιοδόχοι έχουν σταματήσει να ψάχνονται, ίσα – ίσα, έχουν αυξηθεί οι αιτήσεις τους και νέα καταστήματα συνεχίζουν να δημιουργούνται. Αποβάλλετε κάθε αρνητική ψυχολογία και αναλάβετε δράση. Γίνετε ακόμη καλύτεροι!
Ανανεώστε τα καταστήματα του δικτύου σας, βάλτε καλύτερη μηχανογράφηση, δημιουργήστε νέες ευέλικτες διαδικασίες, χρησιμοποιείστε τις best practices από τα διεθνή πρότυπα οργάνωσης. Επιδοτηθείτε για τα παραπάνω.
ΑΥΞΗΣΤΕ ΤΖΙΡΟΥΣ
Οι τρεις απλοί και γνωστοί τρόποι που μπορείτε να εφαρμόσετε για να αυξήσετε τα έσοδα στην επιχείρησή σας, είναι:
- Να αποκτήσετε περισσότερους πελάτες
- Να αυξήσετε τη μέση συναλλαγή με κάθε πελάτη σας
- Να αυξήσετε τον αριθμό των συναλλαγών που έχετε με κάθε πελάτη σας
Αποκτήστε περισσότερους δικαιοδόχους
Κάντε μεγαλύτερη διαφήμιση στο ανά χείρας περιοδικό, προβληθείτε στο www.franchise.gr, κρεμάστε αφίσες στα καταστήματά σας, προσθέστε το franchise info σε κάθε σας διαφήμιση, στείλτε δελτία τύπου σε εφημερίδες, προβληθείτε στην έκθεση. Επιδοτηθείτε για τα παραπάνω.
Αυξήστε τα έσοδα ανά δικαιοδόχο
Αυξήστε (λίγο) τα entry fees, αυξήστε (λίγο) τα royalties. Υπάρχουν αλυσίδες χωρίς ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Μα καλά, «πουλάνε» franchise και δεν το χρεώνουν; Υπάρχουν αλυσίδες που τα καταστήματά τους κάνουν ένα εκατ. ευρώ το έτος και αφήνουν κοντά εκατό χιλ. προ φόρων και χρεώνουν entry fees, ούτε τα μισά από τα κέρδη της πρώτης χρονιάς. Δεν πρέπει να είναι φτηνό το franchise, πρέπει να αξίζει τα λεφτά του!
Αυξήστε τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που παρέχετε στους δικαιοδόχους σας
Βρείτε νέα προϊόντα, προσθέστε υπηρεσίες που χρειάζονται οι δικαιοδόχοι σας και συγκεντρώστε ‘τες στα κεντρικά. Δημιουργήστε οικονομίες κλίμακας και κερδίστε. Προσφέρετε κεντρική λογιστική υποστήριξη, δημιουργήστε τη δική σας διαφημιστική, τεχνική κ.λπ. Κάντε αυτό που ήδη κάνουν όλα τα μεγάλα δίκτυα στον κόσμο.
ΑΝΑΚΑΛΥΨΤΕ ΝΕΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Κάθε franchise έχει ξεκινήσει από μια ιδέα. Η κάθε ιδέα όμως έχει ημερομηνία λήξης, οπότε όσες φορές και με όποιους τρόπους την έχετε ανανεώσει αναζητείστε, σήμερα, το νέο που θα σας βοηθήσει να διαπρέψετε στη νέα αγορά. Ταξιδέψτε, σερφάρετε στο internet, βγείτε και μιλήσετε νε νέους ανθρώπους, αναθέστε τον ανασχεδιασμό της στρατηγικής σας σε σύμβουλο, εντοπίστε τι ζητά ο καταναλωτής και τι τον απασχολεί και δώστε λύσεις!