Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2008

Η Κρίση, ο Obama και το Franchising

Πλάτων Μαλικούρτης

Σε συνέχεια της παγκόσμιας κατάστασης, της χρηματοπιστωτικής και μιντιακής κρίσης, οι δείκτες της ελληνικής οικονομίας, παραμένουν απογοητευτικοί και εκφράζουν ένα αβέβαιο και πολύπλοκο μέλλον.

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ σημειώνει κάθοδο, καθώς τόσο οι «παραδοσιακοί» κλάδοι, όσο και οι δυναμικοί κλάδοι υψηλής τεχνολογίας δεν τον ενισχύουν. Οι εξαγωγικές επιδόσεις παραμένουν σταθερά ασθενικές. Το λιανικό εμπόριο και η οικοδομική - κατασκευαστική δραστηριότητα διανύουν τροχιά ύφεσης. Οι προοπτικές για τους ρυθμούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας δείχνουν δυσοίωνες. Η εξάπλωση της κρίσης αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση της ανεργίας. Οι πρόσφατες μελέτες εκτιμούν σε 40.000 - 80.000 νέους άνεργους και ποσοστό που αγγίζει το 8%. Τα επιτόκια των τραπεζών αυξάνονται και οι όροι και προϋποθέσεις των δανειοδοτήσεων θυμίζουν άλλες εποχές. Η, δε, ρευστότητα στο πολιτικό σκηνικό και κυρίως η έλλειψη εμπιστοσύνης από την αγορά για οποιοδήποτε μέτρο ή ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης της κρίσης αποδυναμώνουν τις άμυνές μας

Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ αφορούν στους κυρίαρχους στόχους του Barack Hussein Obama. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ έχει διαβεβαιώσει ότι θα «επιτεθεί» κατά μέτωπον στην οικονομική κρίση λαμβάνοντας όλα τα αναγκαία μέτρα για να βελτιωθεί η χρηματοπιστωτική κατάσταση, να βοηθηθούν οι οικογένειες των εργαζομένων και να αποκατασταθεί η ανάπτυξη και η ευημερία. Επίσης, έχει ανακοινώσει ένα νέο οικονομικό πρόγραμμα για την ενίσχυση της μεσαίας τάξης και των χαμηλόμισθων καθώς και των μικρών επιχειρήσεων. Ωστόσο, έχει δηλώσει ότι δεν υπάρχουν γρήγορες, ούτε εύκολες λύσεις στα μεγάλα και σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η οικονομία.
Ας μη ξεχνάμε ότι ο Μπαράκ Ομπάμα έχει να αντιμετωπίσει πρωτίστως τα πολλά και σοβαρά ζητήματα των ΗΠΑ και δευτερευόντως - και πάντα μετά τις 20 Ιανουαρίου - θα αποδείξει αν οι ΗΠΑ ως παγκόσμια υπερδύναμη έχουν την θέληση και την ικανότητα να διαδραματίσουν παγκόσμιο και πρωταγωνιστικό ρόλο.
Σε κάθε περίπτωση, δεν διατηρούμε προσδοκίες που αφορούν στα εθνικά ζητήματά μας, ωστόσο ελπίζουμε το τέλος μιας -άσχημης- εποχής και τον εξανθρωπισμό της αμερικάνικης κοινωνίας, μια δυνατή πνοή αλλαγής που θα εμφυσήσει το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα και θα οδηγήσει ταχύτερα στο τέλος της διεθνούς κρίσης.

ΑΝ ΜΗ ΤΙ ΑΛΛΟ, ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΘΗΚΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΣΕ ΚΡΙΣΗ, καθώς αν αυτή λάμβανε χώρα σε μερικά χρόνια δεν θα «μαζευόταν» με τίποτα. Αντιμετωπίζουμε μια πολύ καλή -και ίσως μοναδική- ευκαιρία να περιορίσουμε την άλογη κατανάλωση, να σεβαστούμε το περιβάλλον και τους ενεργειακούς πόρους, να αναδείξουμε τις επιχειρήσεις που διέπονται από κοινωνική ευθύνη και προσφέρουν προϊόντα με πραγματική αξία στην αγορά.
Η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων επηρεάζεται από τις επιπτώσεις της κρίσης και κυρίως όλα τα μικρά και αυτόνομα, no name καταστήματα, που δεν διαθέτουν αξιόλογο προϊόν, ισχυρό όνομα, καλές τιμές πώλησης και κόστος αγορών. Ας μη ξεχνάμε ότι για αρκετές δεκαετίες το franchising δεν κατόρθωσε να επιτύχει μια διψήφια διείσδυση στην αγορά και αυτό διότι ο Έλληνας επιδίωκε το υψηλό κέρδος και δεν κατανοούσε το ρόλο και την σημασία των Entry Fees ή των Royalties, δρώντας βραχυπρόθεσμα και –ίσως- επιπόλαια. Σήμερα, έχει ξεπροβάλλει μια νέα εποχή, όπου κάθε υφιστάμενος και δυνητικός μικρομεσαίος επιχειρηματίας έχει ως πρώτη προτεραιότητά του την ασφάλεια και την μεσο-μακροπρόθεσμη προοπτική, προνόμια που μόνο το franchising μπορεί να υποσχεθεί και να διασφαλίσει. Εντός της κάθε κρίσης εμφανίζονται ευκαιρίες, και αυτοί που αντιστέκονται είναι αυτοί που παρέχουν «ουσιαστικά» προϊόντα και επιχειρηματικές προτάσεις, και αυτοί που θα αναδειχθούν στο άμεσο μέλλον, επιλέγοντας -και καθιερώνοντας- τη Στρατηγική του Franchising.