Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

Οι μικρές και ευέλικτες επενδύσεις στον κλάδο της εστίασης αλλάζουν τα δεδομένα στην αγορά και ανάγονται ως κυρίαρχη τάση στο franchising



Μικρή Εστίαση

www.franchise.gr

www.franchiseclub.gr

www.franchisetoday.gr


Στο πλαίσιο της ύφεσης και της μειωμένης καταναλωτικής δαπάνης, τα μικρά και εξειδικευμένα καταστήματα εστίασης, όχι μόνο αντιστέκονται, αλλά και αναπτύσσονται με νέα σημεία, αποτελώντας το επίκεντρο στις περιοχές που ανοίγουν.
Τα διαφοροποιητικά στοιχεία τους, η σύγχρονη αισθητική τους, το μοντέρνο και νεανικό ύφος τους και κυρίως το εξειδικευμένο προϊόν τους σε πολύ καλή τιμή, με άριστη σχέση value for money, τα κάνει να ξεχωρίζουν και προσελκύουν τους καταναλωτές, οι οποίοι ενίοτε σχηματίζουν ασυνήθιστες για την εποχή ουρές!
Παράλληλα, το επενδυτικό ενδιαφέρον στρέφεται προς τη νέα τάση, η οποία διαφαίνεται ότι θα κυριαρχήσει το επόμενο έτος, με κύρια χαρακτηριστικά την συμπιεσμένη αρχική επένδυση και τον οικογενειακό χαρακτήρα που απαιτεί λιγοστούς υπαλλήλους. Η νέα αγορά της Μικρής Εστίασης χαρακτηρίζεται από συγκεκριμένα στοιχεία που την καθιστούν ιδιαίτερα ελκυστική, όπως:
  • Μικρή αρχική επένδυση
  • Λιτές και ευέλικτες δομές, με λιγοστό προσωπικό
  • Εξειδικευμένο, άριστης ποιότητας προϊόν σε εξαιρετική σχέση value for money
  • Υψηλά περιθώρια μεικτού κέρδους
  • Συγκεκριμένες επιλογές μενού, με μικρή πολυπλοκότητα κωδικών, συνταγών και διαδικασιών παραγωγής, που διασφαλίζει χαμηλό λειτουργικό κόστος και εξαλείφει την ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό
  • Χαμηλό αριθμό προμηθευτών
  • Διευρυμένο ωράριο λειτουργίας
  • Άμεση ρευστότητα, καθώς οι καταναλωτές πληρώνουν τοις μετρητοίς

Στο ανωτέρω πλαίσιο, οι οργανωμένες αλυσίδες franchise κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος σε βάρος των ανεξάρτητων καταστημάτων, παρέχοντας τόσο τη βασική οργάνωση, όσο και τη συνεχή υποστήριξη, στοχεύοντας στην ευρεία αναγνωρισιμότητά τους από το καταναλωτικό κοινό. Τα, δε, προνόμια που παρέχουν στους νέους επιχειρηματίες διασφαλίζουν τα εχέγγυα της επιτυχίας:
  • Άμεση εκμετάλλευση του επιχειρηματικού συστήματος franchise (όνομα, αρχιτεκτονικά σχέδια, διαδικασίες λειτουργίας, εκπαίδευση, μενού, προμηθευτές)
  • Συνεχή υποστήριξη (πανελλήνια διαφήμιση, τοπικές προωθητικές ενέργειες, ανανέωση μενού, νέα προϊόντα, εκπαίδευση)
  • Οικονομίες κλίμακος, δηλαδή καλύτερες τιμές σε α’ ύλες, υλικά συσκευασίας, εξοπλισμός κ.ο.κ.

Σε συνέχεια της ανοδικής πορείας της εγχώριας αγοράς εστίασης, την περίοδο 1992 – 2008, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 15,2%, πλέον, το 2012, η αξία της συνολικής αγοράς εκτιμάται σε 1,7 δισ. Ευρώ. Σε αυτή τη πίτα, η Μικρή Εστίαση κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο, με χαμηλούς συντελεστές ΦΠΑ ως take away και καλύπτει τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, με τις αυξημένες επαγγελματικές υποχρεώσεις των μελών της σύγχρονης οικογένειας και στη γενικότερη επιτάχυνση των ρυθμών ζωής, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα. Επιπλέον, ανάγεται ως meeting point, συνδυάζονται την διατροφή με την διασκέδαση. Υπό τις ανωτέρω συνθήκες, τα καταστήματα Μικρής Εστίασης διαμορφώνονται ως μία συνδυασμένη απάντηση στην κρίση, τόσο από τη πλευρά των καταναλωτών, όσο και από τη πλευρά των επενδυτών ή όσων αναζητούν μια θέση εργασίας και διερευνούν το franchising ως λύση αυτό-απασχόλησης.