Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012

Το νέο πλαίσιο του επιχειρείν στο franchise

ΠΗΓΗ: www.franchise.gr



Η συγκυρία που βιώνει η χώρα μας τα τελευταία έτη έχει επηρεάσει σημαντικά την συνολική στρατηγική του κλάδου του franchising, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα επιχειρηματικά συστήματα (business concepts) που καλύπτουν τις νέες τάσεις της εποχής μας.

Διανύοντας το τελευταίο τετράμηνο του 2012, το franchising αντιμετωπίζει ιδιαίτερες προκλήσεις, με τις δικαιοπάροχες εταιρείες να απευθύνονται σε μια αγορά που δίνει όλο και περισσότερο έμφαση στην τιμή, χωρίς να περιορίζει καθόλου τις απαιτήσεις της για ποικιλία, διαφοροποίηση και ποιότητα.
Μια σειρά από κρίσιμα ζητήματα οριοθετούν το νέο πλαίσιο του επιχειρείν στο franchise και καθορίζουν τους νέους στρατηγικούς άξονες, στους οποίους πλέον εναρμονίζονται οι αλυσίδες franchise.
Οι βασικές κατευθύνσεις των αλυσίδων franchise εξακολουθούν και αφορούν τόσο στην αριθμητική αύξηση των δικτύων τους με νέα σημεία σε περιοχές με αξιόλογα περιθώρια ανάπτυξης, όσο και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των καταστημάτων τους, με στόχο να διατηρήσουν την υγιή αναπτυξιακή πορεία τους, διασφαλίζοντας παράλληλα την κερδοφορία των δικαιοδόχων τους.

Αναπτυξιακή πολιτική

Τα αναπτυξιακά πλάνα των αλυσίδων franchise στοχεύουν, πλέον, σε εν δυνάμει αυτοαπασχολούμενους επιχειρηματίες, δηλαδή σε αυτούς που στοχεύουν μέσω του franchise καταστήματός τους σε μια ενδιαφέρουσα και αξιοπρεπή επαγγελματική απασχόληση, ως την καλύτερη λύση για νέους ανέργους, αλλά και για υψηλόβαθμα στελέχη κλάδων που ισοπέδωσε η κρίση.
Παράλληλα, τα καινοτομικά και νεωτεριστικά χαρακτηριστικά των επιχειρηματικών συστημάτων - προτάσεων franchise είναι αυτά που οδηγούν στην επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων των δικαιοπαρόχων, με την προϋπόθεση να χαρακτηρίζονται από χαμηλά λειτουργικά έξοδα, καλά περιθώρια κέρδους και ικανοποιητικούς τζίρους, με κύριο παράγοντα επιτυχίας για την μακροχρόνια βιωσιμότητα την ύπαρξη υποδομών και συστημάτων υποστήριξης.

Οι δικαιοπάροχοι οφείλουν να αποφασίσουν τους πλέον ενδεδειγμένους τρόπους ώστε:
  • Να προσελκύσουν ικανό πλήθος δυνητικών δικαιοδόχων (σημαντικό αριθμό με πραγματικό ενδιαφέρον και επενδυτική ικανότητα)
  • Να προτείνουν ένα ελκυστικό και κερδοφόρο επιχειρηματικό σύστημα
  • Να αναπροσαρμόσουν το επιχειρηματικό σύστημά τους στα νέα δεδομένα ή και να δημιουργήσουν νέα concepts με σαφή και δυνατά χαρακτηριστικά καινοτομίας
  • Να υιοθετήσουν λιτές δομές και να απαλλάξουν την εφοδιαστική αλυσίδα από περιττά έξοδα
  • Να παρέχουν άμεση και υψηλού επιπέδου υποστήριξη

Ανταγωνιστική πολιτική

Λαμβάνοντας υπόψη τους το κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν οι τιμές λιανικής στη ζήτηση και κατ’ επέκταση στα έσοδά τους, οι αλυσίδες franchise διατηρούν σταθερές, αλλά και μειώνουν τις τιμές πώλησης των προϊόντων τους. Ο στόχος αυτός επιτυγχάνεται λόγω τόσο των οικονομιών κλίμακος που εξασφαλίζει η αριθμητική δύναμη των δικτύων τους, όσο και της υιοθέτησης λιτών δομών σε επίπεδο κεντρικών υπηρεσιών και σε επίπεδο καταστημάτων με τους δικαιοδόχους να απασχολούνται ενεργά στα καταστήματά τους.
Επενδύουν στην επικοινωνιακή ανάδειξη των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων τους, μέσω πλάνων επικοινωνίας που εναρμονίζονται στα νέα δεδομένα, κάνοντας κατά κύριο λόγο χρήση των δυνατοτήτων του διαδικτύου, αλλά και άλλων Μέσων, όπως ραδιοφώνου και τηλεόρασης.
Λανσάρουν νέα προϊόντα, προσφέροντας ερεθίσματα στον καταναλωτή για να επισκεφθεί τα καταστήματα των δικτύων τους, δημιουργώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο ζήτηση και ενισχύουν τα έσοδα των δικαιοδόχων τους.
Υιοθετούν προγράμματα πιστότητας, επιβραβεύοντας τους σταθερούς πελάτες, αλλά και προγράμματα προσφορών με στόχο την προσέλκυση νέων.

Το σημερινό έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον αντιμετωπίζεται μόνο όταν οι δικαιοπάροχες εταιρείες καταφέρνουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της αγοράς:
  • Διατηρώντας και μειώνοντας τιμές λιανικής, μέσω λιτών δομών και ανασυγκρότησης των επιχειρησιακών διεργασιών τους με έμφαση στον τομέα των logistics
  • Αξιοποιώντας τις δυνατότητες του διαδικτύου για εφαρμογή προγραμμάτων προσφορών
  • Παραμένοντας ενημερωμένοι για τις τάσεις της αγοράς, λανσάροντας νέα προϊόντα και παρέχοντας στον καταναλωτή ποικιλία και value for money
  • Διατηρώντας και ενισχύοντας την πελατειακή βάση τους, μέσω προγραμμάτων πιστότητας

Συμπερασματικά, οι αλυσίδες franchise οφείλουν να επανασχεδιάσουν την συνολική στρατηγική τους, καθορίζοντας καινοτόμα και νεωτεριστικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, αξιοποιώντας τις ικανότητες και τις δυνατότητες που διαθέτουν, με στόχο να διακριθούν στην αγορά παρέχοντας μοναδικό συνολικό Προϊόν.